Idag var jag iväg en snabbis på en härlig hälsolunch hos Lindex. Ett bättre gäng mammor fick höra om deras nya kampanj för kids "this is me". Det är ju nästan som "kollegor" att sitta där, bara kul tjejer! Mycket snack nu om bloggplattformar, samarbeten och framtid. Många gör precis som jag - byter och hela influencerbranschen är i omstöpning känns det som. Just influencer marketing ökar ju lavinartat. Men så är det också extremt effektivt och mätbart, till skillnad från till exempel en tidningsannons som du inte vet hur många som såg och agerade på. Kunden kan välja målgrupp utifrån helt andra förutsättningar än tidigare. Smart och kostnadseffektivt. Det är mycket debatt i reklamforum just nu om just influencer marketing och tror jag det! Hela den kreativa processen har ju förflyttats från reklammakarna till influencern själv. Det är ju mycket mer trovärdigt och intressant när jag stylat något själv/valt något själv/testat något själv än att bara visa upp en produkt i en annons till exempel. Så det är en intressant framtid vi möter när det traditionella marknadsföringslandskapet förändras! Ett litet sidospår - här är lite pics från lunchen idag. Lite trött efter en tuff natt med den lilla men glad! I morgon ska jag visa er världens bästa makeup-knep för att se lite piggare ut... // Oversizetröja Softgoat // Skjorta Stenströms // Jeans Lindex // KRAM